Kladdkakemuffins med hallon

Nu har jag haft mitt färdighetstest i journalskrivning, det kändes som en väldigt bra tenta :) imorgon har jag tenta i "Dietetik och klinisk nutrition: Diabetes och njursjukdomar" sen har jag helgen ledig innan nästa kurs börjar :D så nu kommer det utlovade receptet på mina kladdkakemuffins med hallon, de var mycket uppskattade av mina tjejkompisar och pojkvännen så jag hoppas även ni gillar dem :)





Ingredienser:
  • 100 g margarin
  • 2,5 dl socker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 4 msk kakao
  • 1 rejäl nypa flingsalt (det här gör hela skillnaden!!)
  • 1,25 dl vetemjöl
  • 2 ägg
  • hallon
Gör så här:
  1. smält margarinet i en gryta, stäng av plattan.
  2. rör ner socker, vaniljsocker, kakao, flingsalt och vetemjöl i grytan.
  3. ställ grytan åt sidan och låt smeten svalna lite (så att det inte blir äggröra)
  4. knäck ner äggen i smeten och rör runt ordentligt
  5. fördela smeten i formar och lägg på några hallon på varje som du sen trycker ner med en sked
  6. sätt in i ugnen i ca 13 minuter på 175grader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0