Godaste middagen på Irland

Den godaste middagen jag åt på Irland var nog den här middagen som vi intog på Townbar ett stenkast från hamnen i Galway på Irlands västkust :)
Medelhavspaj med grillade paprikor, squasch, rödlök, sötpotatis och getost serverad med en gigantisk portion av potatismos och en jättestor sallad.
Denna superfina efterrätt är en hallon och rabarber cheesecake som var gudoligt god!!
Jag är ledsen att bilden är på sniskan men internetet här är fruktansvärt segt så jag orkar inte försöka ändra på den :) Något om portionsstorleken på middagarna både på Irland och här i Skottland är att de är superstora! Jag orkar ungefär en halvportion av det som läggs upp, så är man lite smart så delar men på en förrätt och en huvudrätt så blir man mätt, sparar pengar och miljön genom att inte slänga mat i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0