Dags att fylla på järndepåerna

Häromdagen var det blodpuddingdags igen :) Ingen gastronomisk orgasm precis, men jag äter snarare blodpudding för att jag veta att det är väldigt svårt att få i sig allt järn som man behöver, speciellt som kvinna och blodpudding är den bästa källan för att få sig en större mängd järn.

Denna gång hade jag bara rödkål hemma så jag tog fram osthyveln och fick tunna srimlor rödkål, men jag tycker nog vitkål är godare till blodpudding och lingonsylt är ett absolut måste  :)

 

Äter ni blodpudding? varför/varför inte? Vad äter ni till er blodpudding om ni äter det?


Kommentarer
Postat av: Karin

Du vet vart jag håller mig i den här frågan :) "Gastronomisk orgasm", vad fyndigt! Hihi.

2010-05-19 @ 10:29:27
URL: http://saudade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0