Kyckling wraps

Här om dagen bestämde jag mig för att överraska Emil med en picknick, jag blev inspirerad av Fröken dills wraps och bestämde mig för att göra något liknande. Som tur var valde jag att inte lägga ihop wrapsen innan jag åkte till parken utan tog med alla grejer istället, och bra var det eftersom Emils tåg var inställt och han kom nästan en timme senare än tänkt. Men eftersom wrapsen inte var ihoplagda så blev de inte kladdiga och all var ju kallt så det var rätt middag att komma sent till :P



Till 4 wraps:
  • 4st tunnbröd
  • Kyckling (allt kött från kycklingen utom bröstfileérna)
  • 0,5 paprika
  • 8-10 coctailtomater
  • 0,5 salladshuvud
  • 1 grov strimlad vårlök
  • 0,25 annas i bitar
  • ca 50g hyvlad rödkål
Såser:
Till våra wraps hade vi 2 såser att välja på, en som fanns i kylskåpet som Emils salsa sen svängde jag ihop en pepparrotssås.

Pepparrotssås:
  • 1 dl lätt créme fraische
  • 1 tsk pepparrot på tub
  • 1 tsk limesaft
  • 1 nypa salt
Gör så här: Häll allt i en burk och rör runt ordentligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0