Pannkakor

Pannkakor är ju en given klassiker i de flesta hem och de finns i olika tappningar i olika länder, här kommer min variant!

 

Precis som till mina våfflor gillar jag att toppa med frukt, bär och keso, idag testade jag även den nya laktosfria kvargen från valio. Frukten idag var kiwi, vindruvor, plommon och hallon. På det här sättet tycker jag att pankakorna blir både mer mättande, nyttiga och goda förståss!

Ingredienser till 4-6 pannkakor:

  • 2 ägg
  • 1,5 dl lätt mjölk
  • 1,5 dl vatten
  • 2 dl vetemjöl
  • 1 dl fiberhavregryn
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 krm salt
  • 0,5 stort äpple
  • 1 msk socker
Gör så här:
Knäck äggen i en skål, häll på mjölken och vispa ihop, tillsätt alla torra ingredienser, vispa ihop och låt stå mellan du sköljer, kärna ur och river äpplet. Blanda ner det rivna äpplet och rör runt ordentligt. Stek på medel hög värme i en stekpanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0