Kiwano

Häromdagen var jag på ett sista besök på Nelins här i Uppsala innan vi flyttar, jag älskar Nelins eftersom de har en massa spännande frukt och grönsaker som jag aldrig hittat i andra affärer. Det som fick följa med hem denna gång var bland annat kiwano och mangostan :P


Kiwano, även kallad Horngurk :p

Denna aningen konstiga frukt med sin kraftiga färg och taggiga yttre misstänkte jag skulle ha en kraftfull smak! Men aj vad fel jag hade! Det är inte utsidan som räknas :P det ilgröna fruktköttet som man liksom får klämma ut smakade som gurka med en svag hint av banan! Riktigt mesigt/mjäkigt!! Gissa om jag blev förvånad :P Ingen frukt jaug skulle köpa hem igen men riktigt kul att ha testat den :P

Kommentarer
Postat av: Lallamen

Vad tyckte du om mangostan då? Har ätit det för länge sedan och minns att jag tyckte den var fantastisk men nu minns jag inte alls hur den egentligen smakade :-) Är den värd att lägga pengar på?

2011-02-26 @ 20:45:40
URL: http://hemmamamman.blogspot.com
Postat av: Carita

Hej Lallamen!

Jo jag är ett stort fan av mangostan! Har ett eget inlägg om denna härliga frukt här: http://minmatgladje.blogg.se/2010/may/mangostan.html (finns länkat i inlägget ovan :) )

Carita

2011-02-27 @ 13:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0