Underbar sallad

Här rusar tiden förbi i högsta hastighet! På fredag, alltså om 5 dagar tar jag min examen som dietist! Det är fullt upp med att läsa andra studenters uppsatser som jag och min uppsatspartner ska opponera på och sen har vi börjat packa här hemma så delar av huset är i lådor inför flytten, därför är inte bloggandan helt i topp, men här kommer i vart fall ett supergott, snabbt och enkelt recept på en fräsch sallad... kan tänka att det är fler som längtar efter snabb och fräsch mat nu efter jul och nyår! :D

Till 2 portioner:

  • 1,5 dl okokt couscous
  • salt
  • harissa
  • salladsblad
  • 0,5 avokado
  • 2 skivor annanas
  • finstrimlad rödkål
  • 4 skivor rökt skinka
  • 4 msk keso
  • 4tsk sötsur sås
  • ca 4 cm strimlad purjolök
Gör så här:
  1. Koka upp couscousen med salt och lite harissa
  2. Skölj salladsblad och övriga grönsaker.
  3. Strimla rödkål, purjolök, annanas och avokado
  4. Lägg upp allt på en tallrik och häll lite sötsursås över keson (ja jag vet att det låter konstigt, men tro mej det ÄR jättegott!!)
  5. Middagen klar på under 10 minuter ät och njut av god och fräsch mat!

Kommentarer
Postat av: Elina

Ser väldigt gott ut! :)

2011-01-10 @ 08:13:43
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Morgan Hemsida

Härlig hemsida och underbar sallad! Gillar bilderna på hemsidan. Keep up the good work.

2011-09-04 @ 15:24:22
URL: http://bloom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0