Kokosdipp till frukt

Japp, jag har gått i ide. När jag väl fått min nya ugn så har den o jag lekt en lek som gått ut på att jag försöker laga mat och 1 av 4 gånger så har ugnen slagit ut en av huvudsäkringarna (som jag inte kan slå på då den inte finns i lägenheten utan måste ringa vaktis). Så efter att ha lekt med min nya spis på detta sätt och elektriker har stått och hummat sig och skakat på huvudet, så har jag nu äntligen vunnit över spisen! Mohahaha, den nya spisen har blivit utbytt och jag har fått en ny ny spis och än så länge har inga säkringar gått! Nu kan jag äntligen laga mat utan att oroa mig att ström till spis, kylskåp och  frys kommer att gå! All mat har vid ett flertal tillfällen fått övernatta i en låda på balkongen när säkringen gått en kväll när vaktis har slutat för dagen. Så nu är matglädje och matlagningsförmåga förhoppningsvis tillbaka!

Först ut en frukttallrik som vi gjort nu mycket den senaste tiden (behöver ingen spis till detta :P ). Denna dippen är bara sååå god! testa!

Denna gång har jag valt fujiäppel, blodapelsin och sharonfrukt att dippa i kokosdippen som är dekorerad med lite hemlagad apelsinkaramell (bränt socker med apelsincest)

Kokosdipp:

  • 2 msk av den fasta/hårda kokosjölk som alltid fastnar i toppen av burken (ej light versionen)
  • 2 msk av den flytande kokosmjölen
  • 4 msk lätt yoghurt
  • en rejäl nypa socker
Rör ihop allat så det blir slätt och smaka av med socker.  Börja dippa!

Kommentarer
Postat av: Karin

Men gud vad jobbigt med spisen :( Skönt att den nya nya fungerar bättre i alla fall vännen!

2011-03-23 @ 13:44:18
URL: http://saudade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0