Snabba och enkla middagar

Nu är det snart dags att dra igång vardagen igen och innan man kommer in i det rutinen igen så känner jag att det är enklast att köra på enkla och goda middagar som går snabbt att göra, några exempel är:
  • Färdig pyttipanna som man bättrar på med kikärtor, rödbetor och ägg, recept här
  • Sobanudlar med sobasås, vårlök och groddar
  • Plocktalrik med kallskuret, syltlök, syrade grönsaker, morosstavar, kokt majskolv, bröd och humus, t.ex. så här
  • Snabbnudlar med strimlad kyckling, rödkål, morötter, böngroddar och vårlök
  • Matig macka på grovt bröd, avokado, stekt kycklingfilé, rödkål, spenat, paprika och majonäs + sambal olek, recept exempel här
  • Färsk pasta med spenat, tomater, skinsa och créme bonjour, t.ex. så här
  • Sallad: cous cous, avokado, keso + sötsursås, rödkål, sallat, morot, gurka och kycklin/skinka/räkor. Exempel här
  • Matvete/bulgur med grillade revben/kyckling och salsa (tomatpuré, feferoni, vårlök, färsk annanas, rädisor m.m.) recept här
  • Färdig ärtsoppa med knäckebröd och en frukt till efterrätt
  • Sill, potatis, gräddfil och sallad
  • Grovt bröd med makrill/sardiner och avsluta med frukt som efterrätt

Kommentarer
Postat av: Karin

Vet inte om du fortfarande håller hus här, men testar att skriva :) Tack så mycket vännen, är faktiskt väldigt nöjd! Jag beställde mina från Smartphoto som är gamla ExtraFilm. Jag fick ett erbjudande på 75 % på alla canvas vid ett tillfälle för att jag handlat en del där förut, så jag fick 7 st för 550 kr inklusive frakt och allt, men ordinarie pris var typ 250 kr/st. Så tjänade en rejäl hacka :) Alltid kul att ha egna bilder på väggarna!

2012-02-20 @ 09:38:03
URL: http://karinsgodaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0