Pipes of Scottland

Igår var vi på Pipes of Scottland för att fira Emils nya tjänst. Det var en ganska häftig pub med storblommiga tapeter, bord och stolar av mörkt trä och och skottskrutiga tyger, igår var det första fredagen efter löning så det var ju proppfullt, men vi hade lyckats reservera ett bord. Menyn var inte så stor men det fanns både förrätter, huvudrätt och efterrätter. Vi delade på en charktallrik, som var jätte god förutom en slags salami som det var anis eller nån liknande brödkrydda, tänk er en salami som smakar lakris! Till huvudrätt valde vi hamburgare, Emil den vanliga och jag den vegetariska, tyvärr var det bara ost och quornburgare i den vegetariska och nötburgare, ost och bacon i den icke-vegetariska, ingen sallad och ingen dressing, vilket var trist. Till hamburgaren fick vi pomfritt och en supergod senapssås (med hårstrå i) och några salladsblad och en bit tomat som garnityr, här är grönsaker tyvärr inte en del av måltiden. Till efterrätt åt jag en varmchoklad bakelse som var supergod och till denna serverades det ochså en len och krämig vaniljglass (även denna serverad med hårstrå i). På detta stället drack jag faktiskt min första öl en Timmermans raspberry... om man nu kan kalla det öl det smakade ungefär som hallonsoda:D  När jag talade om för personalen att jag fått två hårstrån i min mat bad de så mycket om ursäkt OCH de drog bort kostnaden för en av huvudrätterna! Hit kan jag tänka mig att gå  igen för att ta en drink eller så men inte för att äta.

Bilden är tagen från:
http://www.anthonymartin.be/Documents/Document/Large/20090911093743-Bottle_Timmermans_Framboise_25cl.png

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0