Jay Fu´s

För att fira min födelsedag så bjöd Emil mig på restaurangen Jay Fu´s i saluhallen. Jay Fu´s är en restaurang är en blandning av det amerikanska och asiatiska köket. Restaurangen ligger ovanpå saluhallen och har en härlig utsikt över Fyrisån. Vi delade på en Stater combo smakbit av 5 olika förrätter, fantastiskt upplagt som små konstverk, alla utom en av dessa rätter fann jag fantastiska, dock var rätterna ganska feta (men smakade inte fett) och man blev jätte mätt redan på förrätten. Till huvudrätt valde vi båda en surf and turf med en otrloigt god grillad oxfilé med sås, hummer- stjärt och klo med hummersmör, potatispuré, spenatfritter (stark men god).

Jag har aldrig ätit hummer innan och blev lite besviken då den inte smakade så mycket och var lite seg, jag föredrar då allt kräftor men det var kul att testa hummer:)

Personalen var super trevlig och uppmärksam, det var en jätte trevlig restaurang! Det var en lite dyrare restaurang men det kändes det värt igår, en super härlig kväll blev det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0