Färgglad råkost med feta!

Visst är det snart fetaostens dag? Tycker mej ha sett lite reklam för det, oavsett om det är fetaostens dag eller inte så är fetaost gott och här kommer den som en uppiffande krydda på en färgglad och krispig råkostsallad som har hetta! Och nej, för engångs skull så är det inte för att jag haft i sambal olek :P

I denna sallad har jag:

  • vitkål
  • rödkål
  • morötter
  • kålrot* (det är denna som är stark, hoppa över den om du inte gillar stark mat)
  • smulad feta ost, jag använde Apetinas 10%
När jag gör denna så tar jag i med mängderna då råkostsallader håller sig nästan en vecka i kylskåp, super smidigt att ha färdigt hemma att äta som förrätt eller som grönsaker till maten :) Jag har en matberedare där jag river allt grovt och sen häller i en burk med lock och har i kylskåpet. Fetaostensmular jag över om det passar till den andra maten jag gjort.

*Gillar man stark mat kan jag tipsa om att hyvla kålrot med osthyvlen och ha på mackan, det blir både krispigt och starkt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0