Lördag i Stockholm

I lördags var jag och Emil på ett miniäventyr i Stockolmsom började på det kinsesiska Grace teahouse där vi åt en fantastiskt god lunch i en lugn miljö med porlande vatten och kinesisk musik i bakgrunden, mysigt!

Först fick vi lycheete

Till lunch valde jag de hemgjorda dumplingsen, riktigt goda! Men alla var med samma fyllning så jag tröttnade lite på dem efter ett tag

Emil valde nudelsoppan med räkor som hade en rund och mjuk smak, Emil gillade den :)

Till efterrätt valde vi båda crmé caramell, sååå god! Riktigt len cremé med en söt smak av vanilj och en krispig yta av karamell. Riktigt bra val ;)

Grace teahouse beskriver sin lunchmeny som "Healthy lunches". Som dietist får jag dock säga att det var för lite grönsaker i/till både dumplingsen och soppan för att vara en välbalanserad lunch. Dock var maten ganska energi/kalorifattig. Vi valde den mest onyttiga efterrätten (men god var den :P ) man kunde även välja fruktsallad eller lycheefrukter och te och hade ju så klart varit ett betydligt nyttigare och kalori/energi fattigare. För te, huvudrätt och efterrätt gav vi 125kr eftersom det var lördag 100kr på vardagar. På kvällar serverar de även hotpot något som vi definitivt kommer att prova på!

 

Efter lunchen begav vi oss till Kungsträdgården där det firades Sakura, som jag uppfattat det är det antingen att man firar våren eller är det specifikt körsbärsträdens blommning?

Otroligt vackert var det i vart fall med de rosa blombladen som virvlade med vinden, och där var olika uppträdanden av japanska körer som sjöng olika traditionella sånger, det kändes nästan som man var i ett annat land :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0