Kolakakor - bästa mutan nånsinn!

Dessa ljuvligt sega och krispiga kakor har hjälpt mig att få som jag vill många gånger ;) Bara sista veckan har jag använt dem både för att muta min man och min uppsatspartner, helt perfekt alltså!

Till ca 15 stycken:

  • 50 g margarin
  • 0,5 dl farinsocker
  • 1 msk ljus sirap
  • 0,5 msk vaniljsocker
  • 1,5 dl vetemjöl
  • 0,5 tsk bakpulver
Gör så här:
  1. Sätt ugnen 175 grader.
  2. Blanda ihop mjöl, farinsocker, vaniljsocker och bakpulver i en bunke.
  3. Nyp ihop mjölblandningen med margarin och blanda ner sirapen.
  4. Rulla ut degen till en avlång tjock "korv" som du lägger på ett bakplåtspapper och plattar ut med fingrarna.
  5. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter.
  6. Skär längden i ca 2,5 cm breda bitar medan kakan fortfarande är varma.
  7. Ät och njut!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad fint det såg ut i burken!

2010-12-07 @ 19:08:10
URL: http://matresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0