Café tips!

Har ni någongång varit på café Kardemumma i Uppsala? Det är ett jätte sött café som man kommer till genom att gå igenom Uppsala stadsbibliotek och ligger i en gamal byggnad där man bevarat husets fina gamla kaminer, tapeter, knarrade trägolv och där de serverar mackor, sallader, hemgjord saft, varm mat och en del bakverk. De har inriktat sig på närproducerade och ekologiska produkter och blev förra året utnämnda till årets café 2009 :) Jag var där idag efter min shoppingrunda och testade deras sallad.

I salladen var det 3 olika sorters bönor, ostkuber, kronärtskocka, 2 olika sorters sallatsblad, pasta, flera olika sorters paprika, soltorkade tomater, oliver och jag valde rostbiff (fanns även skinska, räkor och kyckling) Till detta fick jag även 3 olika sorters bröd, riktigt smör och dressing, denna sallad kostade 80kr.

 

Tyvärr hade de ingen is till min dricka vilket var en besvikelse i denna värmen när en ljummen cola inte känns jätte roligt. Men personalen var jätte trevlig och uteserveringen var jättehärlig, ett tips om ni är i Uppsala :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0