Grillpremiär

Nu har vi haft grillpremiär! Det finns inget som säger sommar så mycket som att sitta ute och grilla :D

Grillade revben, grillade rödbetor, appelslaw, potatissallad och baconlindad sparris

 

Potatissallad:

  • 6-7 kokta potatisar
  • 2 dl créme fraiche eller filmjölk
  • 4 msk lätt majonäs
  • 1 syriligt äpple
  • 2-3 cm spansk peppar
  • 1 vårlök
Gör så här:
  1. Blanda créme fraiche och majonäs
  2. Hacka den spanska pepparen, riv äpplet och finstrimla löken, blanda ner dessa i röran
  3. Dela potatisen i lagom stora bitar och rör ner.
  4. Låt gärna stå ett par timmar i kylen så att smakerna hinner blanda sig

Appelslaw:

  • 1dl créme fraiche
  • 2 msk majonäs
  • 1 tsk dijon senap
  • ca 70g rödkål
  • 1 syrligt äpple
Gör så här:
  1. Blanda créme fraiche, majonäs och senap
  2. hyvla rödkålen och riv äpplet, blanda ner i röran
  3. låt stå ett tag så att smakerna inner blanda sig
Sparrisen:
Jag la ett knippe sparris på ett folieark, virade ett par baconskivor runt sparrisen och vek ihop folien. När man grillar får man se till att snurra på paketet så att allt bacon blir grillat.

Rödbetor:
Dessa blev inte särskillt bra :( Trots att de låg på grillen  45 minuter så var de fortfarande stenhårda. Ska jag göra om dessa så kommer jag att förkoka dem så att de börjar bli mjuka innan jag lägger dem på grillen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0