Imorgon! Dietist eller inte dietist

Imorgon har jag det sista som jag behöver klara av för att kunna begära ut min dietistexamen! Vi ska förvara vår uppsats, besvara på frågor och bli bedömda utifrån hur vi gjort uppsatsen, varför vi gjort som vi gjort och bedömda på hur vi kan svara på frågorna! Blir vi godkända kan vi begära ut en examen! Annars blir det att göra om och göra rätt och hoppas det inte tar alltför lång tid! Imorgon gäller det alltså, gissa om jag är nervös!? Det bästa är att starta denna dag med en bra frukost och sen förberda sig :) Här kommer en av mina favoriter i repris:

Idag var det dock tinade jordgubbar och hallon tillsammans med keso :D riktigt gott alltså!

Ingrediense till ca 16 plättar:
  • 2 ägg
  • 2 dl filmjölk
  • 1 dl vatten
  • 2 msk socker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2,5 dl vetemjöl
  • margarin att steka i
  • frukt, bär
  • keso

Gör så här:
  1. Vispa ihop ägg, filmjölk, vatten, socker, vaniljsocker och eventuellt frangelico.
  2. Blanda ner vetemjölet lite i taget, till en tjock smet.
  3. Häll upp smeten ca 4 plättar per stekjärn (ca 4-5  cm i diameter), stek tills ovansidan är fast och vänd sedan och stek tills plättarna fått fin färg.
  4. Fördela plättarna på 2 tallrikar, sprid ut frukt och bär och servera med lite keso, njut!

Kommentarer
Postat av: Mia Olsen - ätstörd {& påväg ur det}

Muummmms vad gott det ser ut!

Hoppas du fixar det, vilket jag tror att du kommer göra med all säkerhet! :)



Älskar btw din header :$

2011-01-13 @ 16:28:24
URL: http://marslammet.blogg.se/
Postat av: Carita

Tack Mia!

2011-01-13 @ 20:59:35
URL: http://minmatgladje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0