Chokladplättar - super bra belöning!

Efter att ha gjort dagens goda gärning i  form av att åka till blodcentralen och ge blod så kände jag för att ge mig själv en belöning, dels eftersom jag verkligen AVSKYR att bli stucken med nålar (men min rädsla har blivit tusen gånger mindre sen jag började ge blod :) ) Så på vägen hem svängde jag inom affären och köpte lite choklad till ett gång fantastiska chokladplättar MUMS!!


Här är dessa ljuvliga chokladplättar med halvsmält choklad tillsammans med jordgubbar och te :)

Ingredienser till 4 stycken:
  • 1 ägg
  • 1 dl vaniljyoghurt
  • 1 dl vetemjöl
  • 0,5 dl vatten
  • 0,5 dl havregryn
  • 0,5 tsk salt
  • 50g mjölkchoklad
Gör så här:
  1. Bryt chokladen i mindre bitar.
  2. Häll ihop alla ingredienser och vispa runt ordentligt.
  3. Smält margarin i en stekpanna och fördela smeten på fyra "klickar" när när margarinet börjar bli gyllene
  4. Stek till ovansidan inte längre är rinnig innan du vänder på dem.
  5. Servera och njut medan de är varma/ljumna! Gärna i soffan framför en bra film, det ska jag göra i vart fall!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Det förtjänade du! Duktig flicka :)

2011-01-21 @ 19:57:42
URL: http://saudade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0