Veckohandla

Idag har jag varit och veckohandlat och beroende på vad som är på extrapris, i säsong och vad jag är sugen på så varierar innehållet i korgen :) När jag är i affären försöker jag dessutom tänka ut vad vi ska till middag under veckan så att jag får med allt :) Det fick följa med hem idag:

De funderingar jag har kring middagar är:

  • Sallad med avokado, keso, ärtskott, couscous och marinerade bönor något i denna stilen
  • Fiskgryta med torsk, fänkål och rotfrukter
  • Indisk curry med linser och mungbönor
  • Köttbullar med potatis, sås och palsternackspuré
  • Tjocka revbensspjäll i gryta (om jag bara kan locka mormor att dela med sig av sitt recept)
  • Savojkålssoppa med frikadeller
Dessa middagsförslag var de jag kom fram till i affären sen får jag se vad vi känner oss sugna på allt eftersom veckan går :) Två saker är dock säkert och det är att jag kommer äta blodpudding till lunch en dag när Emil inte är hemma ;) Och ikväll blir det couscous sallad!

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack vännen :) Inte så svårt som det ser ut!

2011-01-28 @ 19:32:23
URL: http://saudade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0